BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Photobucket

Saturday 9 April 2011

Mencari sinar kebahagiaan “cewah ayat” ngeee~~~ *_*








Mencari kebahagiaan semestinya menjadi fitrah murni setiap makhluk yang bergelar manusia. X kira lah hang laki ka pempuan ka , tua or muda ka, kaya or miskin ka, org kecik or org besaq ka. Semua menginginkan KEBAHAGIAN. Segala tindak tanduk manusia dapat kita lihat tidak lain dan tidak bukan hanya untuk mencari kebahagiaan.

Orang yang mendapat kebahagiaan akan merasa ketenangan hati, ketenangan jiwa dan keindahan roh. Kalau kita lihat berbagai cara dan jalan telah ditempuh manusia untuk mendapatkan kebahagiaan. Ada yang mencari kebahagiaan melalui kekayaan, pangkat, nama, kemasyhuran atau isteri yang cantik. Tetapi yang menjadi permasalahan sekarang adalah, benarkah semua itu dapat memuaskan hati manusia dengan mutlak?????? Hihihi jawab jawab

Kalau mencari kebahagiaan itu diusahakan dengan kebendaan, percayalah…manusia akan gagal mencari kebahagiaan, manusia akan mencapai kekecewaan, manusia akan merasa malang setiap hari, jiwa tidak tenang, tidak tenteram sepanjang masa. Inilah yang dikatakan Neraka sementara sebelum merasakan Neraka yang hakiki dan dahsyat lagi mengerikan di Akhirat nanti.

0 comments: